Research
Discussion Paper
PIERspectives
aBRIDGEd
PIER Blog
Events
Conferences
Research Workshops
Policy Forums
Seminars
Exchanges
Research Briefs
Community
PIER Research Network
Visiting Fellows
Funding and Grants
About Us
Our Organization
Announcements
PIER Board
Staff
Work with Us
Contact Us
TH
EN
Research
Research
Discussion Paper
PIERspectives
aBRIDGEd
PIER Blog
Exchange Rate Effects on Firm Performance: A NICER Approach
Latest discussion Paper
Exchange Rate Effects on Firm Performance: A NICER Approach
ผลกระทบของการขึ้นค่าเล่าเรียนต่อการตัดสินใจเรียนมหาวิทยาลัย
Latest aBRIDGEd
ผลกระทบของการขึ้นค่าเล่าเรียนต่อการตัดสินใจเรียนมหาวิทยาลัย
Events
Events
Conferences
Research Workshops
Policy Forums
Seminars
Exchanges
Research Briefs
Joint NSD-PIER Applied Microeconomics Research Workshop
Upcoming workshop
Joint NSD-PIER Applied Microeconomics Research Workshop
Special Economic Zones and Firm Performance: Evidence from Vietnamese Firms
Latest PIER Economics Seminar
Special Economic Zones and Firm Performance: Evidence from Vietnamese Firms
สถาบันวิจัยเศรษฐกิจป๋วย อึ๊งภากรณ์
Puey Ungphakorn
Institute for
Economic Research
Puey Ungphakorn Institute for Economic Research
Community
Community
PIER Research Network
Visiting Fellows
Funding and Grants
PIER Research Network
PIER Research Network
Funding & Grants
Funding & Grants
About Us
About Us
Our Organization
Announcements
PIER Board
Staff
Work with Us
Contact Us
Staff
Staff
Call for Papers: PIER Research Workshop 2025
Latest announcement
Call for Papers: PIER Research Workshop 2025
PIER Blogblog
QR code
Year
2025
2024
2023
2022
...
/static/85d9a3d70804e60e899377cfb8784e47/e9a79/cover.png
26 January 2022
20221643155200000
PIER Statistics Series

Bangkok Crashes 2011–2021

Chonnakan Rittinon
แหล่งข้อมูล: Open Government Data of Thailandคลิกที่นี่เพื่อดูภาพขนาดใหญ่

ภาพแสดงความหนาแน่นของจำนวนผู้เสียชีวิตจากอุบัติเหตุทางถนน ตั้งแต่วันที่ 1 มกราคม พ.ศ. 2554 ถึงวันที่ 29 กันยายน พ.ศ. 2564 จากระบบบูรณาการข้อมูลการตายจากอุบัติเหตุทางถนน 3 ฐาน ซึ่งรวบรวมโดยศูนย์กลางข้อมูลเปิดภาครัฐ จากข้อมูลพบว่ามีจำนวนผู้เสียชีวิตทั้งหมด 5850 ราย ประกอบไปด้วยคนเดินเท้าจำนวน 30 ราย และ รถจักรยานจำนวน 1 ราย

นอกจากนี้จะเห็นได้ว่าบริเวณที่มักเกิดอุบัติเหตุได้แก่ จุดตัดทางแยก และบริเวณที่มีการจราจรหนาแน่น โดยแยกที่มีความหนาแน่นของจำนวนผู้เสียชีวิตสูงสุดสามอันดับแรกได้แก่ แยกพระรามสี่ แยกประชาสงเคราะห์ และแยกเมืองมีน

Chonnakan Rittinon
Chonnakan Rittinon
Puey Ungphakorn Institute for Economic Research
The views expressed in this workshop do not necessarily reflect the views of the Puey Ungphakorn Institute for Economic Research or the Bank of Thailand.

Puey Ungphakorn Institute for Economic Research

273 Samsen Rd, Phra Nakhon, Bangkok 10200

Phone: 0-2283-6066

Email: pier@bot.or.th

Terms of Service | Personal Data Privacy Policy

Copyright © 2025 by Puey Ungphakorn Institute for Economic Research.

Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported license.

Creative Commons Attribution NonCommercial ShareAlike

Get PIER email updates

Facebook
YouTube
Email